http://www.sccg.sk/~kg/bohdal/   
Robert.Logo

RNDr. Róbert Bohdal, PhD.

„ideš svojou cestou ...”

Vitajte na mojej stránke

Reprezentácie geometrických objektov


Literatúra:

en Donald Hearn, Pauline Baker: Computer Graphics, C Version (2nd Edition)
en Gabriel Zachmann, Elmar Langetepe: Geometric Data Structures for Computer Graphics


Užitočné odkazy:

en Quadtree, Octree, Kd-tree, Binary space partitioning
en Boundary Representations (The Winged-Edge Data Structure)


Osnova cvičenia:
  1. Quadtrees, octrees, kd-trees, BSP trees
  2. Reprezentácie objektov hranicami /B-rep/ (winged, half, quad edge)
  3. Reprezentácie objektov funkciami /F-rep/
  4. Fraktály
  5. Hermitova (Fregusonova) kubika
  6. Bezierove krivky a plochy
  7. B-splajnové krivky a plochy
  8. Betasplajnové krivky a plochy
  9. Prirodzené kubické splajny

Hodnotenie cvičenia:
Bude zadaných 6 úloh, každá za max. 3 body. Termín na odovzdanie zadania bude vždy do 2-och týždňov po zadaní. Za odovzdanie úlohy po termíne sa bodové hodnotenie príkladu zmenší na polovicu. Hodnotená je aj účasť na cvičeniach, každá účasť je za 0,5 bodu. Študent si môže počas semestra pripraviť prezentáciu na ním zvolenú tému alebo predviesť riešenie zadaného príkladu. Prezentácia alebo príklad sú hodnotené 6-timi bodmi.
Celkom sa dá sa získať max. 30 bodov, pre účasť na skúšku je potrebné mať aspoň 15 bodov.