ZOZNAM ÚLOH Z POČÍTAČOVEJ GRFIKY
PG2:
sablona 8. cvicenie
1. ÚLOHA
Implementujte nasledujúci program:
- užívateľ môže
zadať body na ploche, kliknutím myšou
- po zadaní všetkých
bodov sa vygeneruje BSP strom pre danú plochu a body
- rozdelenie plochy do oblastí
bude vizualizované
- po vybraní bodu, program zobrazí pozíciu
obálky v BSP stome (stačí textovo)
Príklad:
http://www.diku.dk/hjemmesider/studerende/zrock/KDTree/index.html
2. ÚLOHA
Implementujte nasledujúci program:
- vytvorte si štruktúru
na reprezentáciu 3D objektu pomocou Okrídlených
hrán (Winged Edges)
- naplnte túto štruktúru
tak aby obsahovala jednoduchý objekt (kocku)
- umiestnite tento objekt v
priestore, mimo súradnicových osi
- zobrazte ako rotuje okolo zvyslej (Y) osi
Príklad:
http://www.cs.mtu.edu/~shene/COURSES/cs3621/NOTES/model/winged-e.html
http://pg.uby.sk/index.php?mod=uloha2
3. ÚLOHA
Implementujte nasledujúci program:
- vytvorte konvexný mnohosten
a každej stene priraďte normálu vychádzajúcu
z útvaru
- na základe pozície
pozorovateľa a orientácie normály nájdite
odvrátené steny
- vykreslite hrany privrátených
stien (Backface Culling), odvrátené nakreslite
čiarkovane alebo tenšie s menej výraznou farbou
- užívateľ riadi rotáciu okolo osí X,
Y aj Z
Príklad:
http://www.gamedev.net/reference/articles/article1088.asp
http://www.sccg.sk/~mihalik/pg/Project1.exe
Rotácia bodu:
http://www.siggraph.org/education/materials/HyperGraph/modeling/mod_tran/2drota.htm
4. ÚLOHA
Implementujte nasledujúci program:
- užívateľ v prvom kroku
zadá polygón (klikaním na plochu)
- v druhom kroku podobným
spôsobom zadá okno (axialný obdĺžnik),
podľa ktorého sa bude orezávať
- po klinknuti na tlačítko bude polygón
orezaný podľa zadaných parametrov
Teória:
http://www.cs.fit.edu/~wds/classes/graphics/Clip/clip/clip.html
5. ÚLOHA
Implementujte nasledujúci program:
- užívateľ v prvom kroku
nakreslí ľubovoľný rastrový obrázok
(stačí jednou farbou)
- v druhom kroku užívateľ
klikne do plochy a následne sa vyplní oblasť s
rovnakou farbou ako miesto kliknutia
- výber vypĺňacieho algoritmu je ľubuvoľný
Príklad:
http://student.kuleuven.be/~m0216922/CG/floodfill.html
6. ÚLOHA
Implementujte nasledujúci program:
- na začiatku sa vykreslí
štvorcová sieť
- užívateľ si vyberie
dve políčka v sieti
- následne sa rasterizuje
úsečka vyplnením políčok medzi
vybratými bodmi
Príklad: http://www.sccg.sk/~mihalik/pg/Project.exe
http://www.netgraphics.sk/usecka