V tomto cvičení sa naučíte, ako vygenerovať vzor šachovnice pomocou shader programu.
Ukážka kódu
#define ROZMER_POLICKA 16 vec3 sachovnica(vec2 uv, float t){ vec3 farba; vec3 cierna = vec3(0.0, 0.0, 0.0); vec3 biela = vec3(1.0, 1.0, 1.0); int x = int(uv.x * iResolution.x); int y = int(uv.y * iResolution.y); //TODO vytvorte sachovnicu if (true) farba = cierna; else farba = biela; return farba; } void mainImage( out vec4 fragColor, in vec2 fragCoord ) { // Normalized pixel coordinates (from 0 to 1) vec2 uv = fragCoord/iResolution.xy; // Output to screen fragColor = vec4(sachovnica(uv, iTime),1.0); }
Pokyny
- Skopírujte a vložte kód do shader editora.
- Upravte kód tak, aby ste vytvorili vzor šachovnice.
- Spustite shader program a skontrolujte výsledok.
- Pridajte filter 11×11 fragmentov.
- Pridajte animáciu v smere nejakého 2D vektora.
- Pridajte kružnicu s polomerom 5 políčok šachovnice.
Tipy
- Použite modulárnu aritmetiku na určenie farby políčka.
- Pre rôzne efekty môžete experimentovať s rôznymi farbami.